عضو انجمن شهر تهران تاکید کرد؛

رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران پیشنهاد داد کارگروهی برای پیگیری تخلفات احصا‌شده در مدیریت قبلی شهری
تشکیل شود.
مجید فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا‌ با اشاره به گزارش سند تحویل و تحول شهرداری تهران، گفت: پایه گزارش بسیار خوب بود چرا‌که شورای شهر در مصوبه‌ای خواهان آن بود که شهرداری تهران گزارشی ارائه دهد که به طور دقیق و شفاف بدانیم شهر را در چه وضعیتی تحویل گرفته‌ایم و کجا ایستاده‌ایم تا بتوانیم بر اساس آن برای چهار سال پیش رو برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کنیم.
وی با بیان اینکه گزارش ارائه‌شده تحویل و تحول یک سند خاص است‌ چرا که گزارش مشابهی از آن در شهرداری طی سال‌های متمادی گذشته مشتمل بر چالش‌های پیش رو هنگام تحویل و تحول وجود ندارد، گفت: با بررسی‌هایی که داشتیم معلوم شد در دوره‌های طولانی فعالیت شهرداری در دهه‌های گذشته مشابه چنین گزارشی نداشته‌ایم هرچند گزارش‌های تبلیغی تهیه‌شده شهردار قبلی برای مدیران آینده وجود دارد که البته جای تعجب دارد چرا‌که هر مدیری باید بداند چه چیزی را دقیقا تحویل گرفته و بر اساس آنچه تحویل گرفته باید بتواند برنامه‌ریزی کند تا دقیقا چشم‌انداز مشخصی در خصوص وضعیت شهرداری تهران به دست آید.


فراهانی با بیان اینکه این سند می‌تواند به طور مداوم و سالانه بهنگام شود و مبنایی برای گزارش‌های عملکرد سالانه شهرداری باشد، گفت: هر سال می‌توان این گزارش را به‌روز کرد تا وضعیت‌مان را سال به سال از نظر میزان بدهی، میزان رشد یا کاهش ترافیک، آلودگی هوا و... بررسی کنیم و این گزارش می‌تواند مبنایی برای سنجش عملکردهای آتی مدیریت شهرداری باشد.
وی با بیان اینکه باید تک‌تک پرونده‌ها به صورت مجزا بررسی شود، گفت: باید یک کارگروه ویژه متشکل از اعضای شورای شهر و مسوولان شهرداری تهران تشکیل شود که بررسی تک‌تک پرونده‌ها به صورت ماموریت ویژه در اختیار آنها قرار گیرد و متخلفان را به مقام قضایی معرفی کند.
رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه درصورت عدم تغییر فرآیندها و روال‌ها شهرداری جدید هم مبرا از خطا نیست گفت: همه مکلف هستیم که در دوره جدید تخلفات را رصد و آنها را پیگیری کنیم تا راه‌های خطای مجدد بسته شود.
سایر اخبار این روزنامه